تورجا

جاذبه های گردشگری (جاذبه‌های گردشگری استان تهران)

زورخانه شیرافکن یکی از قدیمی‌ترین زورخانه‌های تهران است که در خیابان قصرالدشت کوچه پیرمرادی قرار دارد؛ زورخانه‌ای که بیش از هشتاد سال پیشینه دارد. ساعت کار این زورخانه در روزهای هفته بین ساعت هفده‌تا بیست‌ودو و روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ده تا چهارده است.

زورخانه نیروی یزدان در میدان رازی و با بیش از صدسال پیشینه قرار دارد. پایه‌گذار آن شادروان مرشد علی قدرخان بوده و امروزه سیروس قدرخان آن را اداره می‌کند. این زورخانه به دلیل فرسودگی شرایط مناسبی نداشت تا آنکه پس از دو سال تعطیلی سراسر احیاشده است تا زورخانه‌ای که زمانی بزرگانی مانند جهان‌پهلوان تختی در آن رفت‌وآمد داشتند بتواند به زندگی خود ادامه دهد.

زورخانه قائم که در میدان سرآسیاب دولاب، خیابان کرمان، کوچه مژده کار واقع‌شده، یکی دیگر از زورخانه‎های قدیمی پایتخت است که خوشبختانه هنوز سرپاست. البته زورخانه قائم که کم‌وبیش هفتادسال پیشینه دارد، اواخر سال هشتادوهشت به دلیل فرسودگی تخریب‌شده و حالا پس از بازسازی کارش را از سر گرفته. ساعت کار این زورخانه کمی محدود است و درهایش بین ساعت بیست و سی تا بیست‌ودو سی باز می‌شود.

زورخانه هژبر، یک زورخانه قدیمی است اما به دلیل آنکه چند گاهی ورزشکاران رشته‌های دیگر در آنجا تمرین می‌کردند، کارکرد زورخانه‌ای خود را از دست داد؛ اما کم‌کم با افزایش آگاهی بسته به ارزش‌های این ورزش سنتی ایرانی، این زورخانه امروزه تااندازه‌ای به روال پیشین برگشته. اگر سمت سه‌راه آذری باشید و سراغ این زورخانه را بگیرید، به شما نشانی خیابان لقمان را می‌دهند. در این زورخانه، روزهای زوج از ساعت نوزده و جمعه‌ها از ساعت یازده به روی ورزشکاران باستانی باز می‌شود.

زورخانه قصر انتهای خیابان مطهری پس از شریعتی میدان پلیس زورخانه باغ‌موزه قصریکی از زورخانه‌های تازه‌ساخت شهر تهران به شمار می‌رود که در دل زندان تاریخی مارکوف ساخته‌شده است.

زورخانه طلاچی (علی تک‌تک) خیابان ری، دو راه مهندس، کوچه‌یوسف‌آبادی از قدیم‌ترین زورخانه‌ها

مجموعه ورزشی شیرودی خیابان مفتح جنوبی، پایین‌تر از میدان هفت تیر امجدیه سابق ورزشگاه آزادی در بزرگراه تهران – کرج ورزشگاه آزادی، با معیارهای بین‌المللی و برای بازی‌های آسیایی هزار و نهصد و هفتادوچهار با گستره صد و چهل‌ویک هزار متر مربع در مجموعه ورزشی آزادی ساخته شد.

مجتمع ورزشی انقلاب خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، حدفاصل بزرگراه‌های کردستان و سئول. طراحی و ساخت این ورزشگاه را عبدالعزیز فرمانفرماییان به بر دوش گرفت و در تاریخ بیست‌وشش مهر هزار و سیصد و پنجاه گشایش یافت؛ و در ده شهریور هزار و سیصد و پنجاه‌وسه و هم‌زمان با بازی‌های آسیایی سال هزار و نهصد و هفتادوچهار (میلادی) تهران رسماً بازگشایی شد.

بام تهران، تله‌کابین توچال انتهای خیابان ولنجک و در سه کیلومتری میدان تجریش تله‌کابین توچال با همکاری شرکت فرانسوی پوما و شرکت اتریشی دوپل مایر در سال هزار و سیصد و پنجاه‌وسه آغاز شد و در سال هزار و سیصد و پنجاه‌وهفت اتمام یافت.

 پیست اسکی شمشک بزرگراه بابایی، جاده لشکرک، جاده اوشان فشم، شمشک پیست در پنجاه‌وهفت کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد مهندسین آلمانی معدن پایه‌گذار اسکی در شمشک بودند.

پیست اسکی خور در راه جاده چالوس و در سی کیلومتری شهر کرج در استان البرز و در نزدیکی آب بست امیرکبیر آب بست در کنار روستای تاریخی خور جای دارد. برای رسیدن به این پیست اسکی در بیست‌وسه کیلومتری جاده کرج،چالوس، پیش از ورودی تأسیسات سد امیرکبیر باید مسیر را از راه فرعی به‌سوی خاور پی گرفت و از روستاهای ارنگه و روستای جی گذر کرد.

 پیست اسکی دیزین به فاصله صدوبیست و سه کیلومتر از راه جاده چالوس و هفتادوچهار کیلومتری شهر کرج دیزین مهم‌ترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه است.

پرواز با پاراگلایدر جنت‌آباد شمالی، ایستگاه پروازی شهران، ایستگاه پروازی چنار شرق، ایستگاه شهید عسگری (کوشش،ورداورد)، ایستگاه پروازی عظیمیه.

پارک جنگلی کوهسار شهران شمالی، بلوار کوهسار دارای جای پارک مناسب، پیست موتورسواری و گلایدر، آموزش ساخت بالن و بومرنگ، آلاچیق، منقل‌های تعبیه‌شده، بوفه، زمین‌بازی.

کارتینگ آزادی دهکده المپیک، مجموعه ورزشی آزادی، بَر شرقی ورزیدن آزادی، پارکینگ شماره چهارده همه‌روزه ده تا بیست‌وچهار.

 کارتینگ موزه خودرو کیلومتر یازده جاده مخصوص کرج، خیابان بیست‌وپنج، کنار فروشگاه سپه نخستین کارتینگ سرپوشیده

کارتینگ فراسا راه لشکرک، هفت کیلومتر پس از میدان زربند به سمت فشم، نرسیده به اوشان شروع کار از یازده بامداد.

کارتینگ پرند بزرگراه تهران،ساوه، پس از عوارضی دو پیست کارتینگ بین‌المللی پرند، با هزار و هفتصد و بیست متر طول، بلندترین پیست کارتینگ جهان است.

آفرود دانیال اقدسیه، خیابان شهید سباری (آجودانیه قدیم)، کوچه سیزده شرقی، انتهای کوچه این پیست گستره هزار و دویست متر مربع دارد.

باشگاه موتورسواری صحرائی بَر شمالی بزرگراه بابایی، خروجی شهرک امید.

باشگاه تیراندازی مهام بَر شمالی بزرگراه بابایی، خروجی شهرک امید، پس از خروجی استخر، پیست ماشین‌های کنترلی.

باشگاه تیراندازی سئول بزرگراه کردستان از شمال به جنوب، نبش خیابان ونک، بوستان سئول ساعت بازدید ده تا بیست‌ویک.

صخره‌نوردی اکباتان خیابان صنایع هوایی، روبه روی فاز دو اکباتان، مدیریت تربیت‌بدنی صنایع هواپیمایی، سالن بیست‌ودو بهمن.

قله کلک‌چال تجریش پارک جمشیدیه راه کوهنوردی پناهگاه کلک‌چال از سه‌راه دسترسی دارد: بوستان جمشیدیه، گلابدره و دره وزباد.

باشگاه سنگ‌نوردی داودی کنار لانه جاسوسی خیابان ورزنده ساعت بازدید به‌جز جمعه‌ها یازده‌تا بیست‌ویک

باشگاه سنگ‌نوردی ققنوس خیابان دلاوران خیابان سراج پس از پمپ بنزین کنار کوچه ثقفی مجموعه ورزشی شهدای اوقاف بزرگ‌ترین سالن سنگ‌نوردی خاورمیانه است.

باشگاه پینت بال و لیزرتگ پرواز سعادت‌آباد، میدان کتاب، سه‌راه فرحزاد، زیر پل گلدیسان (یادگار امام) پینت بال لیزری.

پیست اسکیت پارک آب‌وآتش میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، پس از چهارراه جهان کودک، دست راست ساعت بازدید همه‌روزه دوازده‌تا بیست‌وسه.

باشگاه لیزرتک دریای نور بزرگراه رسالت، شهربازی مرکز خرید دنیای نور، طبقه شش همراه با تفنگ‌ها و جلیقه‌های لیزری، بمب، مین، نارنجک.

ادامه دارد...
در صورت تمایل در خبرنامه ما عضو شوید.
Copyright © 2024 tourja. All rights reserved.