تورجا

جاذبه های گردشگری

موزه سینما در تهران، یکی از موزه هایی بود که باعث خوشحالی بسیاری از هنرمندان شد چرا که به ثبت و ضبط کوشش های بانیان این صنعت پرداخته است. این موزه در شهریورماه 1373با تدبیر و همت مدیران شرکت توسعه فضاهای فرهنگی وابسته به شهرداری تهران در جهت حفظ میراث سینمای ایران پاگرفت. در این موزه گنجینه ای از اسناد، تجهیزات و عکس های سینمای ایران و همچنین جوایز و تندیس‌هایی که هنرمندان به این موزه اهدا کرده‌اند، قرار دارد. عکس هایی از صحنه فیلم های بزرگ، از فیلمسازان و دوبلورها وجود دارد. این موزه شامل چند سالن با عنوان های دفاع مقدس،کودک و نوجوان،دوبله و موسیقی و ارامنه می باشد. دارای دو سالن سینما می باشد که فیلم های به روز تهران را می توانید آنجا مشاهده کنید. دارای 7 تالار می باشد که هر تلار به صورت تخصصی به بخش خاصی تعلق گرفته است. امکانات موزه سینما عبارتند از: عکس ها، فیلم نامه ها، اعلان ها، جایزه های داخلی و بین المللی، کتاب ها، اسناد و مدارک، فیلم و ویدیو، مطبوعات، اسباب سینماتوگراف، لباس، دکور و گریم. 

در خرداد ۱۳۷۷ ساختمان قدیمی موزه واقع در کوچه پیرنیا خیابان لاله زار، با حضور سینماگران و حسن حبیبی معاون اول رئیس جمهور گشایش یافت.چهار سال بعد موزه به مکان فعلی خود منتقل شد ودر شهریور ماه ۱۳۸۱ با حضور محمد خاتمی باز گشایش شد. عزت‌الله انتظامی اولین مدیرعامل موزه سینمای ایران بود.

این موزه در حال حاضر در خیابان ولی عصر قرار دارد. بنای موزه با عنوان " عمارت باغ فردوس " شناخته شده است. این عمارت به دستور محمدشاه قاجار ساخته شده است. به فضای سبز باغ این موزه بسیار توجه می شود. در محوطه این موزه ۲ کافه، کتابخانه و فروشگاه هم وجود دارد که به ارائه سرویس به شما می‌پردازند. همچنین دارای فروشگاه‌های محصولات فرهنگی نیز می باشد و محصولاتی مثل آلبوم‌های موسیقی و کتاب نیز در آن وجود دارد.

 

 

 

در صورت تمایل در خبرنامه ما عضو شوید.
Copyright © 2024 tourja. All rights reserved.