تورجا

جاذبه های گردشگری

آبشار شوی یکی از بزرگ ترین و زیباترین آبشارهای ایران در رشته کوه های زاگرس است که در دهستانی بنام شوی از توابع شهرستان دزفول واقع می باشد. آبشار شوی در نزدیکی مرز استان خوزستان و لرستان قرار دارد و به همین دلیل مردم شهرستان دورود در لرستان نیز آن را از جاذبه های گردشگری شهر خود می دانند. 

آبشار شوی یکی از بزرگ ترین و زیباترین آبشارهای ایران در رشته کوه های زاگرس است که در دهستانی بنام شوی از توابع شهرستان دزفول واقع می باشد. آبشار شوی در نزدیکی مرز استان خوزستان و لرستان قرار دارد و به همین دلیل مردم شهرستان دورود در لرستان نیز آن را از جاذبه های گردشگری شهر خود می دانند، در صورتی که موقعیت قرارگیری این آبشار نسبت به دهستان شوی و مرز شهرستان اندیمشک و نیز فاصله کم آن از ایستگاه راه آهن تله زنگ اندیمشک قرارگیری آن در استان خوزستان را محرز می کند. 

گفته می شود که ارتفاع این آبشار در حدود 85 متر و عرض آن نیز حدود 70 متر است. 

در بهار دارای طبیعتی سرسبز و بسیار زیباست. برای رسیدن به آبشار شوی دو مسیر وجود دارد، مسیر اول از سمت منطقه سردشت دزفول و پیرچل و مسیر دوم از طریق ایستگاه راه آهن تله زنگ شهرستان اندیمشک می باشد و به همین دلیل گاهی به اشتباه در بعضی منابع از آن به عنوان آبشار تله زنگ یاد می شود. 

در نزدیکی این آبشار  ، آبشار بزرگ دیگری وجود دارد که گاه از آن به آبشار دوم شوی یاد می شود که به دلیل عمق مناسب نسبت به آبشار اصلی و بی خطر بودن آن جای مناسبی برای شنا است. 

در صورت تمایل در خبرنامه ما عضو شوید.
Copyright © 2024 tourja. All rights reserved.